ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

از فروردین ۱۴۰۳ سایت ثبت نام پایش دانش آموزان در خراسان رضوی فعال می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۶۶۵۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
از فروردین ۱۴۰۳ سایت ثبت نام پایش دانش آموزان در خراسان رضوی فعال می‌شود
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ سایت ثبت‌نام باز خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز «من گلایه دارم. گلایه‌ام از آموزش‌وپرورش استان است. چرا سایت نوبت‌دهی برای سنجش کلاس‌اولی‌ها بسته شده است؟ یک هفته است که می‌خواهم برای ثبت‌نام دخترم اقدام کنم، اما نوبت‌دهی تعطیل است. با خودم گفتم احتمالا اینترنت گوشی من ضعیف است و به همین دلیل سایت باز نمی‌شود. امروز سری به کافی‌نت سرکوچه زدم، اما آن فردی که ثبت‌نام می‌کرد نیز گفت که سایت بسته است و امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

با استرس از مسئول کافی‌نت پرسیدم: یعنی مهلتش تمام شده است؟ گفت: سال قبل تا اواخر اردیبهشت برای والدینی که مراجعه داشته‌اند ثبت‌نام انجام می‌داده است، از اینکه چرا سایت را بسته‌اند او نیز بی‌خبر بود. گفت که ماجرا را از آموزش‌وپرورش استان بپرسم. به آموزش‌وپرورش نیز مراجعه کردم، اما بیان کردند که سایت ثبت‌نام در اختیار آنها نیست. الان ما باید چه‌کار کنیم؟ از آموزش‌وپرورش پیگیری کنید والدینی که هنوز موفق به ثبت‌نام نشده‌اند باید کجا بروند؟ آیا قرار نیست نوبت‌دهی برای افرادی مثل ما تمدیدشود؟»

این گلایه یکی از مادرانی است که قرار است فرزندش از مهر‌۱۴۰۳ وارد کلاس اول شود. شهروندی نیز در پیامکی به فعال نبودن سایت ثبت‌نام سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها اشاره دارد. در متن پیام این شهروند آمده است: چرا نوبت‌دهی سایت سنجش غیرفعال است؟ لطفا پیگیری کنید.

فعال نبودن سایت نوبت‌دهی سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها را از معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان جویا می‌شویم. آذر رشیدی از غیرفعال بودن سایت نوبت‌دهی آگاهی دارد و در این ارتباط پاسخش از این قرار است: این سایت و نحوه عملکرد و فعالیت آن در حوزه اختیارات آموزش‌وپرورش استثنایی است و از آنها چرایی این موضوع را جویا شوید.

تعطیلی سایت از ۱۰‌اسفند تا اول فروردین‌

جواد روحانی، رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرا موضوع بسته بودن سایت نوبت‌دهی را رد نمی‌کند و در توضیحاتی بیان می‌کند: سایت سنجش و نوبت‌دهی سلامت برای کلاس‌اولی‌ها از ۱۰‌اسفند تا ابتدای فروردین بسته شده است.

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در بیان دلایل بسته بودن این سایت این‌طور توضیح می‌دهد: این سایت به صورت کشوری است و در حوزه اختیارات استان نیست بنابراین ما در فعال یا غیرفعال بودن سایت هیچ‌گونه دخل‌و‌تصرفی نداریم.

روحانی در ادامه بیان می‌کند: در‌این‌باره والدینی که از قبل اقدام به ثبت‌نام و اخذ نوبت کرده‌اند می‌توانند بر اساس نوبت اخذ شده به مراکز معاینات سنجش مراجعه کنند.

۷۳‌هزارو ۵۰۰ نفر نوبت اخذ کرده‌اند

رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی در ادامه به تعداد والدینی که تاکنون موفق شده‌اند در سایت سنجش کلاس‌اولی‌ها ثبت‌نام کنند اشاره دارد: ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر توانسته‌اند مراحل ثبت‌نام فرزند خود را تکمیل کنند. روحانی در ادامه بیان می‌کند: والدینی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند از ابتدای فروردین به سایت https://my.medu.ir مراجعه و فرایند ثبت‌نام و نوبت‌دهی را کامل کنند. همچنین از ۱۴‌فروردین ۱۴۰۳ فرایند پذیرش، برپایه نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

سنجش نوآموزان تا خرداد

نکته دیگری که رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی خطاب به والدین اشاره دارد مهلت فرایند مراجعه به سایت برای ثبت‌نام است. روحانی می‌گوید: همان‌طور که اشاره شد باز بودن سایت سنجش سلامت نوآموزان و کلاس‌اولی‌ها برپایه سایت کشوری است و نمی‌توان یک‌بازه زمانی نهایی اعلام کرد؛ بنابراین با توجه به شرایط و تصمیم وزارت آموزش‌وپرورش ممکن است پایان اریبهشت یا خرداد فرایند سنجش به پایان برسد.

روحانی خطاب به والدین دانش‌آموزان می‌گوید: ما تأکید داریم که والدین این موضوع را به روز‌های پایانی محول نکنند و فرایند ثبت‌نام و اخذ نوبت را از همان روز‌های نخست سال جدید شروع کنند و پیگیری لازم را انجام دهند.

ئیس اداره آموزش استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی همچنین به برآورد صورت گرفته برای تعداد دانش‌آموزان کلاس‌اولی استان اشاره دارد و در این راستا می‌گوید: بر اساس برآورد‌ها امسال ۱۴۲‌هزار دانش‌آموز کلاس‌اولی داریم که هنوز برای حدود نیمی از این دانش‌آموزان فرایند ثبت‌نام و نوبت‌گیری نهایی انجام نشده است.

۸ مرکز جامع سنجش در مشهد در نوبت عصر فعال خواهند شد

روحانی می‌افزاید: در برخی از شهرستان‌های استان باتوجه به تعداد محدود دانش‌آموز کلاس‌اولی می‌توان گفت که فرایند ثبت‌نام آنها به پایان رسیده است. در حال حاضر بخش عمده ثبت‌نام‌های باقی‌مانده مربوط به مشهد است. در این راستا و برای آنکه فرایند سنجش نوآموزان به سهولت انجام شود هشت‌مرکز جامع سنجش در مشهد در نوبت عصر فعال خواهند شد تا ثبت نام‌های نهایی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->